14 smEzen a csodálatos vízen, már két verseny apropójából is volt alkalmam pecázni, de egyébként csak hallomásból ismerem. A vízterület nagyságát (60000 ha) és a pontyhorgászok számát figyelembe véve, a halakra nehezedő nyomás más vizekkel összevetve elhanyagolhatónak mondható.

A pontyállomány nagy része még ismeretlen a pontyhorgászok számára és azt gondoljuk, hogy a halak döntő többsége még sohasem találkozott horoggal. A 10-15 kg és a fölötti fogások szinte mindennaposnak mondhatóak, sőt néhány 20 kg fölötti fogásról is hallottunk már.

01Sziasztok! Üdvözlök minden vadvíz kedvelő megszállottat! Már a verseny során elhatároztam, hogy rövid időn belül újra visszatérek a Balatonra. Ez alkalommal, egy kedves barátommal és származása révén a helyi viszonyok jó ismerőjével, Ferivel látogattam el a Magyar tenger partjára, akivel előzetes egyeztetés után a Révfülöpi kikötőben, ill. az ottani strandon szándékoztunk szerencsét próbálni.

A kikötőmester elmondása alapján az általunk kiválasztott helyen, rajtunk kívül még senki sem bojlizott komolyabban. Ezen a szakaszon tavaly októberben már volt szerencsénk horgászni, így nagyon kíváncsi voltam, hogyan is reagálnak a pontyok, cégünk csemegéire a tavaszi időszakban...

Gyékényesi kalandok egy 11 éves gyermekhorgász tollából........(szóról-szóra javítás nélkül ahogy Ő írta )

Gyékényes tavát meglátva kirázott a hideg, hogy milyen szép helyre érkeztünk. Ahova mentünk apával, ott egy igazi vadregényes táj volt. Az Életérzés csapata már két napja ott volt, így könnyebben tudtuk, hogy milyen csalival érdemes horgászni. Mivel csak este érkeztünk meg apával, ezért Gyula bácsi még abban is segített, hogy bójákat helyezett el nekünk előre két jó helyen.

Sziasztok! Üdv mindenkinek! Büki Szilárd vagyok a Magyarországi Sportcarp Team tagja.A Balatoni embert próbáló verseny után, botjaimat nem hagytam túl sokáig pihenni, és úgy döntöttem, hogy ezúttal a Rába folyó közeli, kb. 6 km hosszú és kb. 20 m széles csatornáján próbálok szerencsét. Miután péntek este megérkeztem a vízpartra, végszerelékeim mellé kevéske koncentrált etetést jutattam, ami botonként 20 db darabolt és néhány egészben hagyott GLM Krill bojliból állt!

MG 0232Itt állunk Európa legnagyobb édesvízi tavának a Balatonnak partján, és türelmetlenül várjuk, hogy elkezdődjön a ránk váró verseny megnyitó ünnepsége, amely nagyságával örökre belevésődött a Magyar pontyhorgászat történelmébe. Versenyen ez idáig még soha annyi pontyhorgász nem gyűlt össze, mint most Révfülöpben a Tat kávézó teraszán. A levegőben szinte vágni lehet a feszültséget.

Európa különböző szegletéből számtalan ismerős arcot látunk a tömegben, akik kíváncsian, de leginkább izgatottan várják a sorsolás kimenetelét. Véleményem szerint az egyes helyek rendkívül jól lettek kijelölve. Nagyjából a pályák ötven százaléka mindenképpen harcképesnek mondható, bár meglepetésekre azért bárhol számítani lehet, a Balatonon ugyanis jó pár éven keresztül nem volt megengedett a behordásos horgászat, így több, a kijelölt versenyhelyek közül, ebből a szempontból még szűznek mondható.

A kedvenc tavam egyik része

Hajnali négy óra van, a reggeli kávémat már elfogyasztottam és még mindig nem vagyok képesfeldolgozni a tegnap este történteket. Azon morfondírozom, hogy csupán véletlen volt-e, vagy az égiek szerint már valóban megérdemeltem?! Egyvalami azonban száz százalékig biztos, teljesen váratlanul ért!

Ugyanolyan nap volt, mint bármelyik más, napközben meló, este a jól megérdemelt pihenés imádott vizem partján, amelyhez - bár nem szívesen vallom be – az idei év során jó néhányszor hűtlen voltam.
A pontyozás iránti szerelem ugyanis úgy hozta, hogy Magyarországon több csodálatos vízre is ellátogattam, és a Balaton monumentalitása, szépsége és kiszámíthatatlansága valóssággal rabul ejtett. Úgy tűnik azonban, hogy imádott vizem mégiscsak megbocsájtotta hűtlen kicsapongásaimat, és egy olyan csodálatos fogással ajándékozott meg, amilyenről már nagyon régóta álmodoztam.

Térjünk azonban vissza a tegnapi naphoz. Munkahelyen félszemmel, egésznap az időjárást figyeltem, és szomorúan vettem tudomásul, hogy a délelőtti órákban erős keleti, délkeleti szél kezdte cibálni a fák megsárgult lombját, és hogy az őszi kép tejes legyen, szitáló eső is párosult ehhez a színjátékhoz.

Látva mindezt teljesen elbizonytalanodtam, estére ugyanis pergetést terveztem, ám az időjárás keresztülhúzta számításaimat. Nem maradt más választásom, a kocsimba berámoltam a pontyozó felszerelésemet és elindultam a kiszemelt úti cél felé, ahol megérkezésem után újabb meglepetés fogadott. A cuccok kipakolása közben a szél teljesen elcsendesedett, a hullámzó vízfelszín kisimult, én pedig a lelkem mélyén átkozódni kezdtem, hogy miért is nem döntöttem inkább a pergetés mellett.

A balatoni tükrös sem tudott ellenállni a Karcsi szereléknek

Ezt a szereléket Karcsinak hívom, azért mert egy kedves régi cimborám Horváth Karcsi mutatta meg először. Tökéletes, egyszerű, gyorsan megköthető és a víz alatt láthatatlan. Süllyedő és lebegő bojli felkínálására egyaránt használható.